امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
- شب عاشورا: تاریکترین شب تاریخ، روشنترین جلوه عشق
- استمرار در برابر کمالگرایی؛ چرا انجام ناقص بهتر از انجام ندادن است؟
- منابع آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسی و مشاوره سال ۱۴۰۵
- مجوزهای بیضابطه، ترافیک تبریز را قفل کرد
- حمایت رسمی مسکو از گفتوگوهای ایران و آمریکا
- گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان/ جزئیات تماس دیپلماتیک تهران–ریاض با محور مذاکرات
- احساس خوابآلودگی در طول روز نشانه فشارخون بالا است
- معدومسازی ۲۲۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در یاسوج
- توافق ستاره هجومی با استقلال
- فروش جدید خودروهای وارداتی کلید خورد؛ جزئیات ثبتنام و انتخاب خودرو
- قرارداد بیمهها با داروخانهها اصلاح شد
- چگونه ترس و اضطراب میتوانند زمینهساز اعتیاد شوند؟
- احمدی: ۸۰۰ بیمار در بشاگرد معاینه و برای ۲۳۲ نفر عینک تأمین شد
- زمان برگزاری امتحانات دانشگاه شهیدبهشتی تغییر کرد + جزئیات
- ارزیابی حلال مکملها صرفاً محدود به ماده مؤثره نیست
- کمبودهای دارویی به ۴۱۳ قلم کاهش یافت
- قانون خاص مکزیک برای جام جهانی / فروش الکل در پایتخت ممنوع شد
- بازی والیبال ایران فرانسه امشب چه ساعتی است و از کدام شبکه پخش زنده می شود؟
سریال پایتخت، روانشناسان را به شدت عصبانی کرد
یک روانشناس در اینستاگرام از شخصیت روانشناس سریال پایتخت انتقاد کرد و نکاتی را در خصوص این سریال مطرح کرد.
او در برگه اینستاگرامی خود نوشت: ضربهای که صداوسیما و رسانههای ایرانی با وجهه طنز به سلامت روان مردم میزنند، نیازی به هیچ دشمن خارجی باقی نمیگذارد!
در شرایطی که سلامت روان مردم ایران بیش از هر زمان دیگری در خطر است. با استرسهای اقتصادی، مشکلات خانوادگی، بحرانهای شخصی و اجتماعی، صداوسیما چه نقشی ایفا میکند؟ آیا به آگاهی مردم کمک میکند؟ آیا مراجعه به متخصص را عادیسازی میکند؟ نه! بلکه روانشناسی را به سخره میگیرد، درمان را مضحک جلوه میدهد و مراجعه به روانشناس را نشانه ضعف یا دیوانگی نشان میدهد!
در پایتخت ۷ روانشناسی چگونه تصویر شد؟
*یک فرد با اضافه وزن شدید، کثیف، رنگ مسواک و دندانپزشکی تا بحال به چشم خود ندیده، نابلد و مثلاً خُل وضع که به جای گوش دادن به مراجع، دنبال مگس اتاق میگردد و مدام نیشش باز میشود!
* تمسخر سن، شرایط زندگی و مشکلات فردی مراجع به بدترین شکل ممکن!
* ترویج این کلیشه که مردان مراجعه به روانشناس را بیهوده میدانند و زنان هم نباید جدی بگیرند!
نتیجه چنین تصویری چیست؟
• مردم بیش از پیش از مراجعه به روانشناس خجالت میکشند.
• تصور اشتباهی از رواندرمانی و درمانگران در جامعه شکل میگیرد.
• انگ اجتماعی مراجعه به متخصص تقویت میشود.
• مشکلات روانی نادیده گرفته شده و به بحرانهای شدیدتر منجر میشوند.
رسانهای که باید آگاهیبخش باشد، چرا عامدانه سلامت روان مردم را نابود میکند؟
چرا وقتی ایران یکی از بالاترین آمار مشکلات روانی در منطقه را دارد، تلویزیون بهجای کمک، مردم را بیشتر درگیر شرم و ترس از کمکخواهی میکند؟
خدمات #روانشناسی و روانپزشکی یک شوخی نیست، یک نیاز است. با سلامت روان مردم بازی نکنید!
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی ایران مدلبز منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد منتشر نخواهد شد.
- لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

