امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
- نظارت ۴۴ نیروی دامپزشکی بر ذبح نذورات تاسوعا و عاشورا در هرمزگان
- برگزاری مراسم اولین سالگرد شهدای زندان اوین
- استقرار ۵۱ گروه دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دامهای نذری در مرکزی
- ۶۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد در قم معدوم شد
- تشدید نظارتهای بهداشتی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در تاسوعا و عاشورا
- ۱۳ چرخش تحولآفرین در سازمان بهزیستی کشور
- مهمترین توصیه های بهداشتی در توزیع نذری
- بخشدار ویژه خارگ: فعالیتهای ورزشی در جزیره گسترش یابد
- اعتیاد به فضای مجازی؛ تهدیدی برای سلامت روان و روابط خانوادگی
- آگاهیبخشی راه موثر پیشگیری از گرایش نوجوانان به مواد روانگردان است
- پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت پدر ذوالقدر
- تداوم جلسات پایش اجرای برنامه پزشکی خانواده
- نامه متفاوت هوادار مکزیکی به تیم ملی ایران
- پوستر ویژه برای ستاره ۱۰۰تایی ایران/ جهانبخش به رکورد خاص رسید
- نبرد امتیازها در «همراه من»؛ حرفهایها جلو افتادند یا خوششانسها؟
- ساعت دقیق بازی والیبال ایران و فرانسه/ زمان مسابقه با آمریکا، ژاپن و کوبا در لیگ ملتها اعلام شد
- بیرانوند در رتبه دوم بهترین دروازهبانان جامجهانی+ عکس
- رونمایی قلعهنویی از یک رکورد در جام جهانی
سریال پایتخت، روانشناسان را به شدت عصبانی کرد
یک روانشناس در اینستاگرام از شخصیت روانشناس سریال پایتخت انتقاد کرد و نکاتی را در خصوص این سریال مطرح کرد.
او در برگه اینستاگرامی خود نوشت: ضربهای که صداوسیما و رسانههای ایرانی با وجهه طنز به سلامت روان مردم میزنند، نیازی به هیچ دشمن خارجی باقی نمیگذارد!
در شرایطی که سلامت روان مردم ایران بیش از هر زمان دیگری در خطر است. با استرسهای اقتصادی، مشکلات خانوادگی، بحرانهای شخصی و اجتماعی، صداوسیما چه نقشی ایفا میکند؟ آیا به آگاهی مردم کمک میکند؟ آیا مراجعه به متخصص را عادیسازی میکند؟ نه! بلکه روانشناسی را به سخره میگیرد، درمان را مضحک جلوه میدهد و مراجعه به روانشناس را نشانه ضعف یا دیوانگی نشان میدهد!
در پایتخت ۷ روانشناسی چگونه تصویر شد؟
*یک فرد با اضافه وزن شدید، کثیف، رنگ مسواک و دندانپزشکی تا بحال به چشم خود ندیده، نابلد و مثلاً خُل وضع که به جای گوش دادن به مراجع، دنبال مگس اتاق میگردد و مدام نیشش باز میشود!
* تمسخر سن، شرایط زندگی و مشکلات فردی مراجع به بدترین شکل ممکن!
* ترویج این کلیشه که مردان مراجعه به روانشناس را بیهوده میدانند و زنان هم نباید جدی بگیرند!
نتیجه چنین تصویری چیست؟
• مردم بیش از پیش از مراجعه به روانشناس خجالت میکشند.
• تصور اشتباهی از رواندرمانی و درمانگران در جامعه شکل میگیرد.
• انگ اجتماعی مراجعه به متخصص تقویت میشود.
• مشکلات روانی نادیده گرفته شده و به بحرانهای شدیدتر منجر میشوند.
رسانهای که باید آگاهیبخش باشد، چرا عامدانه سلامت روان مردم را نابود میکند؟
چرا وقتی ایران یکی از بالاترین آمار مشکلات روانی در منطقه را دارد، تلویزیون بهجای کمک، مردم را بیشتر درگیر شرم و ترس از کمکخواهی میکند؟
خدمات #روانشناسی و روانپزشکی یک شوخی نیست، یک نیاز است. با سلامت روان مردم بازی نکنید!
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی ایران مدلبز منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد منتشر نخواهد شد.
- لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
