امروز : شنبه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۵
- هشدار متخصصان طب ایرانی نسبت به سودجویان فضای مجازی
- رهبر شهید هنرمندترین و ایرانیترین فرد جهان بود
- علیزاده: اصلاح لایحه حمایت از صنایعدستی در نوبت صحن مجلس است
- توافقنامه معافیت روادید با عربستان به تایید اردوغان رسید
- برگزاری آزمون صلاحیت حرفهای گروه پرستاری، هوشبری و اتاق عمل بهصورت حضوری و الکترونیکی
- زندگی در تهران؛ گرانتر از توان پرستاران
- دستور معاون وزیر برای تشدید بازرسی های بهداشتی
- داروی ۱۲ میلیونی، ۵۵ میلیون تومان در فضای مجازی؛ چه کسی پاسخگوست؟
- ضرب و شتم کارگران ایرانی در ترکیه / مطالبه دستمزد به درگیری خونین ختم شد
- بیش از ۴ تن نهاده دامی غیربهداشتی در آذربایجان شرقی معدوم شد
- وزارت بهداشت باید در حوزه «دارو» شفاف سازی کند
- دستور جنجالی فیفا برای حریف ایران / مصر ستارههایش را پاک میکند
- نیمکت دهوک در اختیار سرمربی سابق پرسپولیس
- سقوط سنگین قیمت خودروهای مونتاژی؛ حباب بازار در حال تخلیه است؟
- چرا نتیجه دلخواهم را از خدمات زیبایی نمیگیرم؟
- پیرصالحی: ۵۰ درصد ذخایر دارویی در جنگ آزاد شد
- چگونه اضطراب مالی کودکان را مهار کنیم؟+ اینفوگرافی
- انستیتو کانسر تهران به دستگاه پیشرفته «سایبرنایف» مجهز شد
تاثیر شربت زعفران، شیره انگور و لیمو عمانی بر شیردهی بعد از زایمان
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انجام مطالعه مقایسهای در خصوص تاثیر مصرف نوعی فرآورده طب سنتی بر مقدار شیردهی مادران بعد از زایمان خبر داد.
به گزارش بهداشت نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر مژگان تنساز متخصص طب سنتی با اشاره به بررسی تاثیر مصرف شربت حاوی شیره انگور، زعفران و لیمو عمانی (دبس) بر خستگی بعد از زایمان در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جریان یک مطالعه مقایسهای، عنوان کرد: تغذیه با شیر مادر، رشد و سلامت نوزادان را تضمین میکند و استفاده از نوعی فرآورده غذایی به منظور افزایش موفقیت شیردهی مادران پس از زایمان اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: همواره توصیه شده است تغذیه با شیر مادر تا ۲ سالگی کودک ادامه داشته باشد. از طرفی برخی مادران در دوران شیردهی دچار کم خونی، اضطراب، افسردگی و بیخوابی میشوند و ممکن است به طور کامل شیردهی را قطع کنند. از همینرو تولید فرآورده غذایی در دسترس، بدون عوارض و با قیمت مناسب برای تقویت مادران باردار در دستور کار قرار گرفت.
دکتر تنساز اظهار کرد: به دنبال این هدف با استفاده از منابع طب سنتی ایران، شربت دبس تولید و تصمیم بر این شد الگوی شیردهی مادران در روز اول، سوم و دهم بعد از زایمان در ۲ گروه مصرف کننده دارو و مصرف کننده دارونما مقایسه شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: هر گروه متشکل از ۵۰ مادر با میانگین سنی ۱۸ تا ۲۵ سال و وزن ۷۱ تا ۸۰ کیلوگرم بودند و روزی ۲ بار به مقدار ۱۰cc شربت به آنها داده میشد. نتایج این مطالعه نشان داد مادران گروه دارو نسبت به گروه دارونما شیردهی موفقتری داشتند.
متخصص طب سنتی در خصوص دلایل این نتایج عنوان کرد: شیره انگور یک فرآورده خونساز و مقوی است که منجر به رفع ضعف بدنی مادران میشود، زعفران علایم افسردگی را کم میکند و در خلق و خوی فرد اثر دارد و لیمو عمانی نیز کمک میکند، فرآورده ترکیب متعادل از نظر مزاجی باشد.
وی در پایان گفت: این مطالعه نشان داد استفاده از فرآوردههای طب سنتی ایرانی میزان و موفقیت شیردهی در مادران باردار را افزایش میدهد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی ایران مدلبز منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد منتشر نخواهد شد.
- لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

