امروز : سه شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۵
- اصفهان با ۱۰ هزار کدQR محصولات گلخانهای را برای صادرات شناسهدار کرد
- پشت پرده کاهش ازدواج و فرزندآوری؛ اقتصاد یا تغییر سبک زندگی؟
- وقتی چالش سئوال خبرنگار مهر تعجب جوانان زاهدانی را به دنبال داشت
- کیشایر در آستانه بازگشت به آسمان/ پروازها بهزودی عادی میشود؟
- آغاز به کار اداره دارو در هیئت امنای صرفهجویی ارزی در معالجه بیماران
- ذبح دام نذری در کشتارگاههای مجاز انجام شود
- ۳۳۰ کیلو گوشت غیرمجاز در آبادان کشف شد
- امام جمعه گناوه: ماه محرم فرصتی برای ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان است
- استفاده بیرویه از کالاهای غیرضروری، عامل آسیب جدی به محیط زیست
- چگونه میتوان رشد موی زائد را به تاخیر انداخت؟
- داور فینال جامجهانی ۲۰۲۲، قاضی دیدار حساس ایران و مصر شد+ عکس
- اگر شوهرتان زیاد قهر میکند، منتکشی نکنید!
- من هم حق انتخاب دارم …! بررسي دلايل كنترل بيشازحد والدين
- ۶ میلیارد اموال مسروقه به شهروند خمینیشهری بازگشت داده شد
- ۳۰ همت بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت
- ادعاهای رییس کل سازمان نظام پزشکی
- تشریح روند تفویض اختیارات در حوزه محصولات طبیعی
- از بارداری تا کودکی؛ سلامت دندان از کجا آغاز میشود؟
خداحافظی خودروهای لوکس و نیمهلوکس با بنزین سهمیهای؛ حذف کارت سوخت ماشینهای بالای ۱۳۰۰ سیسی
اکوایران: مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: سهمیه بنزین خودروهای با حجم موتور بالای ۱۳۰۰ سیسی و ساخت کشورهای غیر از ایران حذف شده و مصرف این خودروها فقط با بنزین نرخ سوم ۵ هزار تومان محاسبه میشود.
به گزارش اکوایران؛ به نقل از مهر، عباس باصفا، مدیر سامانه هوشمند سوخت با اشاره به وضعیت خودروهای نو شماره پس از اجرای مصوبه بنزین ۵ هزار تومانی گفت: در مرحله فعلی اجرای این مصوبه، برنامهای برای حذف سهمیه سوخت خودروهای نو شماره اجرایی نشده و این موضوع منوط به ابلاغ رسمی سیاستها و مصوبات بعدی از سوی دولت است.
باصفا درباره وضعیت مالکان دارای بیش از یک خودرو افزود: برای این گروه، سامانهای طراحی شده که مالکان میتوانند از طریق آن، یکی از خودروهای خود را به عنوان خودروی سهمیهبگیر انتخاب کنند. اجرای این بخش نیز پس از نهایی شدن سیاستها بهصورت رسمی عملیاتی خواهد شد.
وی در تشریح وضعیت سهمیه سوخت خودروهای خارجی و وارداتی بیان کرد: طبق مصوبه دولت، خودروهای خارجی وارداتی، خودروهای فعال در مناطق آزاد و خودروهای دارای پلاک دولتی از سازوکار نرخهای قبلی حذف شدهاند و سهمیه آنها در قالب بنزین با نرخ ۵ هزار تومانی (نرخ دوم) بهصورت ماهانه در کارت سوخت شارژ میشود.
مدیر سامانه هوشمند سوخت ادامه داد: این موضوع شامل همه خودروهای وارداتی و خارجی با حجم موتور بالای ۱۳۰۰ سیسی میشود.
باصفا همچنین به تعیین تکلیف سهمیه سوخت خودروهای فعال در پلتفرمهای اینترنتی حملونقل اشاره کرد و گفت: سهمیه سوخت تاکسیهای اینترنتی از طریق پرداخت مابهالتفاوت نرخها و بر اساس میزان پیمایش اعلامشده، به شکل یارانهای محاسبه میشود که این پرداخت از سوی وزارت کشور و سازمان هدفمندی یارانهها انجام و در نهایت در اختیار رانندگان قرار میگیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مابهالتفاوت سهمیه سوخت رانندگان فعال در این پلتفرمها بهصورت دورهای محاسبه و از طریق پرداخت نقدی به حساب آنها واریز خواهد شد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی ایران مدلبز منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد منتشر نخواهد شد.
- لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

