امروز : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵
- علل، علائم و توصیه هایی برای کاهش کیست سینه در زنان
- گزارش روزانه بازار خودرو ۲ تیر ۱۴۰۵/ تثبیت قیمتها در سایه رکود معاملاتی
- اعزام بیش از هزار زائر از دزفول به آیین تشییع رهبر شهید انقلاب
- ایلان ماسک به مناسبت ماه محرم توییت زد! + عکس
- بیماری هزار چهره سیستم ایمنی را بشناسیم
- اجرای برنامه پزشکی خانواده از تکالیف اسناد بالادستی کشور است
- بیست و هفتمین نمایشگاه ایران هلث از ۱۷ تا ۲۰ مرداد ماه برگزار میشود
- جلسه نظام پزشکی تهران با نمایندگان شرکت های تامین کننده تجهیزات دندانپزشکی+گزارش تصویری
- معمای ناپدید شدن مبینا حل شد/ ماجرا چه بود؟
- الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) راهکار دستیابی به سلامت اجتماعی است
- ماجرای اعطای مجوز خاص ترامپ به تیم ملی ایران
- تشریح وضعیت تولید داروهای ایرانی
- ۱.۷ میلیون متقاضی برای چند هزار خودرو؛ ریشه بحران بازار کجاست؟
- اصفهان با ۱۰ هزار کدQR محصولات گلخانهای را برای صادرات شناسهدار کرد
- پشت پرده کاهش ازدواج و فرزندآوری؛ اقتصاد یا تغییر سبک زندگی؟
- وقتی چالش سئوال خبرنگار مهر تعجب جوانان زاهدانی را به دنبال داشت
- کیشایر در آستانه بازگشت به آسمان/ پروازها بهزودی عادی میشود؟
- آغاز به کار اداره دارو در هیئت امنای صرفهجویی ارزی در معالجه بیماران
از حامی تمامقد تا مخالف سرسخت: روایت دوگانه از فروش خودرو در بورس
عرضه خودرو در بورس کالا همچنان به عنوان یکی از مسیرهای فروش خودروسازان مطرح است و حتی اخیرا چند خودرو داخلی برای عرضه در این بستر پذیرش شد.
به گزارش اکوایران، فرشاد مقیمی، مدیرعامل پیشین ایران خودرو، در سال ۱۴۰۰ تلاش زیادی برای عرضه خودرو در بورس کالا داشت، اما حالا که در سمت دیگری (مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران – ایدرو) قرار گرفته، موضع کاملاً متفاوتی اتخاذ کرده و عرضه خودرو در بورس کالا را “میدان سود تولیدکنندگان و زیان مردم” میداند. این تغییر دیدگاه، پرسشی جدی درباره تأثیر موقعیت شغلی بر سیاستگذاریها ایجاد میکند.
داستان تغییر موضع فرشاد مقیمی چیست؟
این تغییر موضع در یک بازه زمانی ۲ ساله نشان داده میشود؛ نخستین موضع مربوط به دوم آبان ۱۴۰۰ است که فرشاد مقیمی بهعنوان مدیرعامل وقت ایران خودرو، جلسهای با مجید عشقی، رئیس وقت سازمان بورس، برگزار میکند. اصل هدف این جلسه، درخواست رسمی از سازمان بورس برای اخذ مجوز عرضه خودرو در بورس کالا بوده است.
اما چند روز پیش فرشاد مقیمی با تغییر سمت و در جایگاه مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نظر دیگری دارد که کاملا در تضاد با موضع گذشته اوست.
آیا “خاصیت صندلی” مواضع را عوض میکند؟
تناقض در این دو موضعگیری، این پرسشی را مطرح میکند که آیا عوض شدن جایگاه و صندلی مسئولیت، باعث میشود یک مدیر، نظرات و تصمیمات پیشین خود را فراموش کند؟ در سال ۱۴۰۰، با توجه به فشار قیمتگذاری دستوری که به زیان تولیدکننده بود، مدیرعامل ایران خودرو برای رهایی از این فشار، عرضه در بورس را راهکاری منطقی و قانونی میدانست. اما در حال حاضر، که او نماینده یک نهاد بالادستی و توسعهای (ایدرو) است، دیدگاه کلانتری را مبنی بر حفظ منافع عمومی مطرح میکند و از موضع پیشین خود فاصله میگیرد.
بنابراین؛ میتوان گفت که تأثیر منافع سازمانی و جابهجایی قدرت و همچنین سیاستگذاری در ایران از جمله مواردی هستند که نشان میدهند که چگونه تغییر در سمتهای اداری، بهجای اتکا به یک خط فکری ثابت و مستدل، میتواند بر مواضع کلان اقتصادی تأثیر بگذارد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی ایران مدلبز منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد منتشر نخواهد شد.
- لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
