امروز : چهارشنبه, ۲۱ مرداد , ۱۴۰۵
- بررسی علمی باورهای غلط پیرامون اعتیاد از دریچه روانشناسی
- خانواده محوری نسخه تحول در حوزه اتیسم
- رئیسکل سازمان نظام پرستاری انتصاب دکتر محسن رضایی را به دبیری شورای عالی امنیت ملی تبریک گفت
- ثبتنام بیستوسومین کنگره ملی و هفدهمین کنگره بینالمللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران
- کارگاه توانمندسازی «زخم و استومی» با محوریت آموزش علمی و کاربردی و با حضور جمعی از اساتید و متخصصان این حوزه برگزار میشود
- مدل های گردنبند هرینگبون
- یائسگی زودرس با فشارخون بالا مرتبط است
- آماده باش اورژانس برای خدمت رسانی به زائران رضوی
- دستجردی: با یک شیب کاهشی مستمر در آمار تولد مواجهیم
- ارائه دو میلیون و ۴۲۶ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران
- طنین فریاد «هیهات منا الذله» مردم از قلب شهر کرمان
- مدل های آرایش صورت زیبا و شیک
- اثر مثبت بیهوشی بر ساختار مغز!
- واکسیناسیون ۳۷۰ هزار قطعه طیور بومی سیستان و بلوچستان علیه نیوکاسل
- پایش سلامت دامها در روستاهای شهرستان دیر
- آموزش میدانی دامداران سوادکوه برای کاهش تلفات و افزایش بهرهوری
- بازار خودرو در برابر دلار ایستاد + جدول قیمت
- تقدیم ۶۴ شهید از استان کرمان در جنگ رمضان
هر روز ۱ تا ۴ فنجان توت فرنگی بخورید
یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ نشان داد که خوردن توت فرنگی دارای فواید قلبی متابولیک است، زیرا ممکن است شامل کاهش کلسترول ، نرم شدن عروق، کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، کم شدن مقاومت به انسولین و کاهش قند خون باشد. از آنجایی که توت فرنگی مقاومت به انسولین را کاهش میدهد که علت اصلی دیابت و بیماری کبد چرب است، به جلوگیری از این بیماریها کمک میکند. آزمایشات بالینی توت فرنگی را با بهبود نشانگرهای مختلف بیماریهای قلبی عروقی، از جمله سطوح لیپید، مرتبط دانستهاند.
به گزارش بهداشت نیوز، «مطالعه بار جهانی بیماریها» (GBD) نشان داد که رژیم غذایی کم میوه در میان سه عامل خطر اصلی بیماریهای قلبی و عروقی و دیابت است.برای رفع کمبود میوه در رژیم غذایی باید میزان کل میوه مصرف شده و همچنین تنوع میوه در رژیم غذایی را افزایش دهیم.
دکتر برتون فریمن، استاد مؤسسه فناوری ایلینویز و رئیس جلسه سلامت پیری و قلب، در بیانیهای به این نکته اشاره کرد که در نتیجه این تحقیق مشخص شد شواهد کافی برای حمایت از نقش توت فرنگی در رویکرد «غذا به عنوان دارو» برای پیشگیری از دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی و عروقی در بزرگسالان وجود دارد.
روبرتا هولت محقق ارشد تحقیقی که در این باره در سال ۲۰۲۴ در دانشگاه کالیفرنیا انجام گرفته میگوید: مصرف روزانه توت فرنگی تاثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و عروق، به ویژه در افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی هستند، دارد. متابولیسم لیپیدها را بهبود میبخشد و التهاب سیستمیک را کاهش میدهد.
به گفته این متخصص، توت فرنگی سرشار از مواد مغذی گیاهی است که به سلامت قلب کمک میکند. بررسی ما نشان داد که مصرف منظم توت فرنگی نه تنها کلسترول را کاهش میدهد، بلکه به کاهش التهاب نیز کمک میکند، که محرک اصلی بیماری قلبی است. این بدان معناست که افزودن یک فنجان توت فرنگی به برنامه روزانه میتواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به حوادث قلبی و عروقی را کاهش دهد.
توت فرنگی راهی مناسب، خوشمزه و مقرون به صرفه برای حمایت از سلامت قلب ارائه میکند. این میوه مملو از مواد مغذی گیاهی، فیبر و ویتامینها، بهویژه ویتامین C است و میتواند به راحتی با افزودن به اسموتیها، ماست، سالادها یا به عنوان میان وعده مصرف شود. بنابراین، در روز چند توت فرنگی باید بخورید؟ برای بهره مندی از فواید سلامتی آن، ۱ تا ۴ فنجان در روز بخورید، به خصوص اگر میخواهید سلامت قلبی متابولیک را بهبود ببخشید.
منبع: همشهری آنلاین
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی ایران مدلبز منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد منتشر نخواهد شد.
- لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

