امروز : دوشنبه, ۱۹ مرداد , ۱۴۰۵
- والدین از مدیر زندگی به مشاور راهبردی فرزندان تبدیل شوند
- تأثیر پنهانی داروهای جدید لاغری بر چشمها!
- ۱۴ مدل از بهترین انواع سمعک مناسب کم شنوایی شدت بالا
- حلقه گمشده موفقیت در زندگی فردی و حرفهای هر شخص
- بدهی ۹ ماهه تأمیناجتماعی به مراکز دیالیز
- افشای پشت پرده ماجرای افزودن وایتکس به شیر
- روایت منصفانه رسانه، سرمایه اجتماعی نظام سلامت را تقویت میکند
- خبرنگاران سلامت؛ راویان حقیقت در روزهای بحران
- بادام؛ خوراکی محبوبی که ارزش تغذیهای بالایی دارد
- صافی کف پا چگونه بدن را تحت تاثیر قرار میدهد؟
- فروش فوری خودروهای وارداتی مرداد ۱۴۰۵؛ بدون قرعهکشی و حساب وکالتی
- تمدید استفادۀ واردکنندگان اقلام سلامتمحور از اوراق گام
- موهبتی: اصلاح نظام سلامت باید از بیمهها آغاز شود
- فاز سوم کدینگ تجهیزات پزشکی کلید خورد
- دیابتیها برای آشپزی از چه روغنی استفاده کنند؟
- نقش متخصص ارتوپدی در درمان دردهای مفصلی و استخوانی
- آموزش مرحله به مرحله فرنچ ناخن در خانه
- تفاوت دل درد بارداری و پریود
مصرف نوشیدنی ها با این دما ریتم قلب را به هم میزند
پژوهشی جدید در دانشگاه هاروارد نشان میدهد که مصرف نوشیدنیهای سرد میتواند باعث بروز اختلالات خطرناک ریتم قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی شود.
به گزارش بهداشت نیوز، مطالعهای که نتایج آن در مجله تخصصی Journal of Cardiovascular Electrophysiology (JCE) منتشر شده است، بیان میکند که نوشیدنیهای سرد مانند لیموناد یا چای یخی ممکن است در برخی افراد منجر به فیبریلاسیون دهلیزی شود. این اختلال که یکی از شایعترین و جدیترین مشکلات قلبی است، با افزایش احتمال تشکیل لخته خون و سکته مغزی همراه است.
در این تحقیق، وضعیت سلامت و عادات غذایی بیمارانی که به فیبریلاسیون دهلیزی (Afib) مبتلا بودند، بررسی شد. نتایج نشان داد که در تعداد قابل توجهی از این بیماران، مصرف مکرر نوشیدنیهای سرد با آغاز علائم اختلال ریتم قلبی همزمان بوده است.
همچنین، حدود نیمی از شرکتکنندگان اعلام کردند که پس از قطع کامل مصرف نوشیدنیهای سرد، علائم بیماری در آنها متوقف شده است. گروه دیگری گزارش دادند که با رعایت نکاتی مانند نوشیدن آرامتر یا گرم کردن نوشیدنی قبل از مصرف، شدت علائم آنها کاهش یافته است.
دکتر گرانت سایمونز، یکی از متخصصان قلب در این تیم تحقیقاتی، توضیح داد که احتمالاً این موضوع به دلیل واکنش عصب واگ است. این عصب که نقش کلیدی در تنظیم ضربان قلب دارد، ممکن است در اثر سرد شدن سریع دهان تحریک شود و باعث بروز اختلال در عملکرد قلب گردد.
کارشناسان تأکید دارند که حساسیت به نوشیدنیهای سرد در همه افراد یکسان نیست؛ اما اگر نوشیدن این نوع مایعات باعث تغییر در عملکرد قلب یا ایجاد علائم غیرمعمول شود، باید به پزشک مراجعه و رژیم غذایی خود را اصلاح کرد.
پژوهشگران پیشتر اعلام کرده بودند که مصرف نوشیدنیهای شیرین با زوال عقل در سالمندان ارتباطی ندارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی ایران مدلبز منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد منتشر نخواهد شد.
- لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
