امروز : شنبه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۵
- هشدار متخصصان طب ایرانی نسبت به سودجویان فضای مجازی
- رهبر شهید هنرمندترین و ایرانیترین فرد جهان بود
- علیزاده: اصلاح لایحه حمایت از صنایعدستی در نوبت صحن مجلس است
- توافقنامه معافیت روادید با عربستان به تایید اردوغان رسید
- برگزاری آزمون صلاحیت حرفهای گروه پرستاری، هوشبری و اتاق عمل بهصورت حضوری و الکترونیکی
- زندگی در تهران؛ گرانتر از توان پرستاران
- دستور معاون وزیر برای تشدید بازرسی های بهداشتی
- داروی ۱۲ میلیونی، ۵۵ میلیون تومان در فضای مجازی؛ چه کسی پاسخگوست؟
- ضرب و شتم کارگران ایرانی در ترکیه / مطالبه دستمزد به درگیری خونین ختم شد
- بیش از ۴ تن نهاده دامی غیربهداشتی در آذربایجان شرقی معدوم شد
- وزارت بهداشت باید در حوزه «دارو» شفاف سازی کند
- دستور جنجالی فیفا برای حریف ایران / مصر ستارههایش را پاک میکند
- نیمکت دهوک در اختیار سرمربی سابق پرسپولیس
- سقوط سنگین قیمت خودروهای مونتاژی؛ حباب بازار در حال تخلیه است؟
- چرا نتیجه دلخواهم را از خدمات زیبایی نمیگیرم؟
- پیرصالحی: ۵۰ درصد ذخایر دارویی در جنگ آزاد شد
- چگونه اضطراب مالی کودکان را مهار کنیم؟+ اینفوگرافی
- انستیتو کانسر تهران به دستگاه پیشرفته «سایبرنایف» مجهز شد
وزارت بهداشت اگر جایگاهی برای بهیاران ندارد باید مدارس بهیاری را تعطیل کند
رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت بهداشت هیچ برنامه ای برای جذب بهیاران ندارد و معلوم نیست به چه علت با مجوز مدارس بهیاری موافقت می شود اگر بهیاران در نظام سلامت جایگاهی ندارند، مدارس بهیاری باید تعطیل شوند.
رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت بهداشت هیچ برنامه ای برای جذب بهیاران ندارد و معلوم نیست به چه علت با مجوز مدارس بهیاری موافقت می شود اگر بهیاران در نظام سلامت جایگاهی ندارند، مدارس بهیاری باید تعطیل شوند.
دکتر سید محمد جمالیان در گفتگو با خبرنگار روابطعمومی سازمان نظام پرستاری بیان کرد: در موضوع بهیاری هیچ برنامهای برای جذب فارغالتحصیلان آن نداریم. در حوزه وظایف درمانی که تعریف شده، دیگر اسمی از بهیار در آن نمیبینیم.
وی تاکید کرد: وزارت بهداشت باید این موضوع را مشخص کند که اگر به بهیاران نیاز دارد باید آنها را جذب کند و اگر جایگاهی برای آنها در نظام سلامت دیده نشده باید این مدارس تعطیل شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر قرار نیست از نیروهای بهیاری استفاده شود، چرا افرادی باید بروند و هزینه بدهند و در این حرفه وارد شوند. زمانی که ظرفیت پرستاری در دانشکده های پرستاری به اندازه کافی افزایش پیدا کرده و بسیاری از این پرستاران جذب نمی شوند نباید شاهد گسترش بهیاری باشیم.
وی بیان کرد: بهخاطر داریم که که در سالهای گذشته که کمبود پرستار داشتیم بهیاران نقش مهمی در نظام سلامت داشتند. برخی از آنان شاید در اتاق عمل جراحی سرپایی کارهایی را انجام میدادند که شاید جراحان هم نمیتوانستند انجام دهند. کشور تجربه خوبی در زمینه بهیاری داشت، اما آن زمان کمبودپرستار، پزشک و … داشتیم، امروز وضعیت متفاوت شده، حقوق بیمار، حقوق کادر درمان و … فرق کرده است و باید متناسب با نیاز روز تصمیم گیری شود.
رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت مجلس افزود: یا باید در نظام سلامت وظایف و جایگاهی برای بهیاران تعریف شود و بهدنبال آن جذب شوند یا اگر ساز و کاری برای جذب این نیروها نداریم ادامه فعالیت مدارس بهیاری توجیهی ندارد.
وی افزود: برای امور غیر تخصصی که جزو شرح وظایف پرستاری نیست نیز در سالهای اخیر کمک پرستار تربیت شده است که باید ساز و کار مناسبی برای جذب این نیروها نیز تعریف شود.
جمالیان گفت: به نظر میرسد برخی تصمیمگیریها در وزارت بهداشت با قطعیت انجام نمیشود و این امر باعث ایجاد برخی مشکلات در حوزه های مختلف از جمله موضوعبهیاری و کمک پرستاری میشود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: کمکپرستاران زیادی تربیت کردهایم، اما نمیتوانیم آنها را جذب کنیم. برخی از مراکز آنها را بهصورت شرکتی جذب کردند که در پرداخت حقوق و مزایای آنها ماندهاند. برخی هم در بیمارستانهای خصوصی جذب شدند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی ایران مدلبز منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد منتشر نخواهد شد.
- لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

