امروز : شنبه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۵
- هشدار متخصصان طب ایرانی نسبت به سودجویان فضای مجازی
- رهبر شهید هنرمندترین و ایرانیترین فرد جهان بود
- علیزاده: اصلاح لایحه حمایت از صنایعدستی در نوبت صحن مجلس است
- توافقنامه معافیت روادید با عربستان به تایید اردوغان رسید
- برگزاری آزمون صلاحیت حرفهای گروه پرستاری، هوشبری و اتاق عمل بهصورت حضوری و الکترونیکی
- زندگی در تهران؛ گرانتر از توان پرستاران
- دستور معاون وزیر برای تشدید بازرسی های بهداشتی
- داروی ۱۲ میلیونی، ۵۵ میلیون تومان در فضای مجازی؛ چه کسی پاسخگوست؟
- ضرب و شتم کارگران ایرانی در ترکیه / مطالبه دستمزد به درگیری خونین ختم شد
- بیش از ۴ تن نهاده دامی غیربهداشتی در آذربایجان شرقی معدوم شد
- وزارت بهداشت باید در حوزه «دارو» شفاف سازی کند
- دستور جنجالی فیفا برای حریف ایران / مصر ستارههایش را پاک میکند
- نیمکت دهوک در اختیار سرمربی سابق پرسپولیس
- سقوط سنگین قیمت خودروهای مونتاژی؛ حباب بازار در حال تخلیه است؟
- چرا نتیجه دلخواهم را از خدمات زیبایی نمیگیرم؟
- پیرصالحی: ۵۰ درصد ذخایر دارویی در جنگ آزاد شد
- چگونه اضطراب مالی کودکان را مهار کنیم؟+ اینفوگرافی
- انستیتو کانسر تهران به دستگاه پیشرفته «سایبرنایف» مجهز شد
تصمیمگیری درباره آلودگی هوا بر اساس میانگین ۲۴ ساعته است/ توصیه هایی به دانش آموزان و مدیران مدارس
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه تصمیمگیری درباره آلودگی هوا بر اساس میانگین ۲۴ ساعته است، گفت: تا ساعت ۹ صبح فردا دوباره وضعیت آلودگی بررسی و اعلام میشود.
مهندس محسن فرهادی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار وبدا با تشریح آخرین وضعیت آلودگی هوا گفت: شاخص ثبتشده در ساعت ۹ صبح امروز ۹۴ بود و بر همین اساس دستورهای اولیه صادر شد. مطابق استانداردهای علمی، تصمیمگیری نهایی باید بر پایه میانگین ۲۴ ساعته انجام شود، بنابراین تا ساعت ۹ صبح فردا دوباره وضعیت آلودگی بررسی و اعلام میشود.
وی با توضیح اثر سرمای شب بر افزایش آلودگی افزود: در فصل سرما، هوای سرد شب موجب ایستایی هوا و افزایش غلظت آلایندهها میشود و همین موضوع باعث میشود اعداد ایستگاهها در ساعات شب و بامداد افزایش پیدا کند. بخشی از افزایش امروز نیز میتواند ناشی از همین پدیده باشد. به همین دلیل، لازم است عدد ۹ صبح فردا نیز بررسی شود تا روشن شود افزایش مربوط به سرمای شب بوده یا پایداری آلودگی ادامه دارد.
توصیههای وزارت بهداشت برای دانشآموزان
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به نگرانی خانوادهها گفت: دانشآموزانی که بیماریهای زمینهای یا مشکلات تنفسی دارند یا درحال حاضر به آنفلوآنزا و بیماریهای مشابه مبتلا هستند، بهتر است فردا در مدرسه حضور پیدا نکنند.
او همچنین تأکید کرد: زنگ ورزش در فضای باز بههیچوجه توصیه نمیشود. مدارس نباید دانشآموزان را در حیاط نگه دارند؛ مواجهه با هوای آزاد باید حداقل باشد.
مهندس فرهادی تاکید کرد: افراد حساس و دارای سابقه بیماریهای تنفسی باید با ماسک استاندارد در مدرسه حاضر شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه فردا آخرین روز کاری هفته در بسیاری از شهرستانهای استان تهران است، رعایت احتیاط اهمیت بیشتری دارد.
وضعیت دورکاری و حضور کارکنان
مهندس فرهادی در پاسخ به سوالی درباره دورکاری تصریح کرد: فردا چهارشنبه ۱۲ آذرماه، روز کاری اعلام شده و کارکنان باید در محل کار خود حاضر شوند. اگر پس از محاسبه آخرین وضعیت ایستگاهها مشخص شود که شاخصها همچنان بالاتر از حد استاندارد است، هشدارهای لازم صادر و جلسه اضطرار دوباره تشکیل میشود.
دلیل عدم تعطیلی یا غیرحضوری شدن مدارس
وی با اشاره به اینکه زمان تصمیمگیری اولیه شاخص ۹۴ بوده، توضیح داد: عدد ۹۴ در بازهای قرار دارد که معیارهای تعطیلی مدارس یا آموزش غیرحضوری فعال نمیشود. به همین دلیل، پیشنهادی برای غیرحضوری شدن آموزش ارائه نشده بود.
او افزود: به محض ثبت نتایج جدید ایستگاههای سنجش کیفیت هوا، وزارت بهداشت نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی ایران مدلبز منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و خلاف قوانین جمهوری اسلامی باشد منتشر نخواهد شد.
- لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

